Jos olet yrittäjä tai omistat yrityksen tai kenties olet ammatiltasi yrityksen markkinoinnista vastaava, olet varmasti huomannut markkinoinnin merkityksen yrityksen pärjäämisen kannalta. Ulkopuolelta eli ihmiset, jotka eivät kiinnitä asiaan huomiota, eivät ymmärrä sen tärkeyttä alkuunkaan. Suurimpien yritysten tai palveluiden kuten esimerkiksi Ampparit-sivuston ei tarvitse enää juurikaan panostaa markkinointiin, koska ihmiset tuntevat jo sen erittäin hyvin. Tämä antaa kuitenkin monille väärän kuvan koko asiasta, sillä jokaisen yrityksen täytyy ensin tulla tunnetuksi tavalla tai toisella. Yksi parhaista keinoista lienee puskaradio eli kuulopuheisiin ja suositteluihin perustuva kasvutapa mutta sekin tarvitsee ensin asiakkaansa ja toimii yleensä melko hitaasti. Sekin on silti yksi markkinoinnin muoto ja ehkäpä lopulta kaikista tehokkain. Muun muassa näistä ja monesta muusta asiasta tulemme keskustelemaan tällä sivustolla. Toivottavasti viihdyt mukanamme!

Siirry työkalupalkkiin