Markkinointi koostuu aina pienistä ja suuremmista palasista. Steve Jobs oli mielestämme yksi kaikkien aikojen neroja markkinoinnin suhteen. Hänen strategiansa oli sekä edistyksellinen että varsin normaalijärkinen kuten monet muutkin maailmaa eteenpäin vievät suuret ideat kuten esimerkiksi funktionaalinen lääketiede. Jobsin strategia otti huomioon pienimmätkin yksityiskohdat Applen tuotteissa mutta se huomioi myös sen mitä ihmiset haluavat tuntea ja kokea. Applen tuotteet olivat yhtä paljon taidetta kuin bisnestä hänen aikanaan. Siksi ihmiset pitivät niistä ja jakoivat niitä kohtaan kokemansa innon myös muiden kanssa. Valitettavasti Steven poistumisen myötä Applekin on taantunut seuraamaan muita yrityksiä ja melko varmasti hitaasti mutta tasaisesti vaipuu ensin tavalliseksi ja sitten jopa muita huonommaksi ja hiljalleen jopa unohdetuksi.

Palatakseni kuitenkin aiheeseen jälleen takaisin, markkinoinnissa on siis otettava huomioon sekä suuret linjat että pienet yksityiskohdat. Yrityksen laskut ovat osa osa yrityksen imagoa ja täten myös osa sen markkinointia. Hieno lasku antaa yrityksestä hienon kuvan ja saa ostajan kokemuksesta näin jälleen hieman paremman. Esimerkiksi https://www.zervant.com/fi on hyvä esimerkki yrityksestä, joka tarjoaa kauniita laskuja ja näin kohentaa yritysten imagoja. Kyseessä on markkinointimielessä melko pieni yksityiskohta mutta kuten jo totesimme, kaikki vaikuttaa. Parempi siis olla täydellinen kuin antaa pienten virheiden tehdä haittaa yritystoiminnalle. Muista siis tehdä parhaasi kaikilla osa-alueilla ja yrityksesi markkinointi kohenee! Lopuksi vielä tunnettu video Steve Jobsin ajatuksista markkinoinnista:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Siirry työkalupalkkiin