Vaikka asiaa ei välttämättä tule kovin usein ajateltua, markkinointia on erittäin monentyyppistä lajia. On olemassa passiivista markkinointia kuten esimerkiksi jo aiemmin sivustollamme mainittu hakukoneoptimointi tai jopa perinteinen kauppa kadun varressa. Kyseinen kauppa nimittäin vain seisoo talossaan tekemättä sen suuremmin mitään myyntinsä eteen siinä ollessaan. Silti sen sijainti palvelee sitä myyntitarkoituksessa. Hakukoneoptimointihan itse asiassa on saman ilmiön versio digitaalisella puolella eli hyvä paikka verkossa yritykselle. Suurin osa markkinointikeinoista on kuitenkin aktiivisia kuten tv-mainonta, radiomainonta, lehtimainonta tai oikeastaan mikä vain mainonta. Vielä aktiivisempia keinoja käyttää suoramarkkinointi eli esimerkiksi puhelinmyynti tai mainosten lähettäminen ihmisille postitse kotiin. Usein ihmisten yllätykseksi suoramarkkinointi on näistä itse asiassa vanhasta iästään huolimatta yhä se tehokkain keino nostaa myyntiä. Tämä johtuu osittain siitä, että alalla ei enää ole paljon kilpailua, mikä tarkoittaa sitä että ihmiset taas avaavat ja lukevat kyseisiä kirjeitä. Näin ollen he eivät ole ylikuormitettuja jatkuvien tarjousten tulvassa.

Oletko koskaan sitten miettinyt miten itsellesi seuran hankkiminen on monin tavoin markkinointia tai myyntiä vastaavaa puuhaa? Jos haluat itsellesi esimerkiksi seksitreffit saatat joutua pistämään itsesi ja persoonallisuutesi, ulkonäkösi, pukeutumisesi, huumorintajusi, koko minäkuvasi vaakalaudalle, kun menet puhumaan tuntemattomalle ihmiselle joko baarissa tai kadulla. Näin ainakin koko yhteiskuntamme vaikuttaa ajattelevan. Käytännössä jos lähestyt useita ihmisiä ja otat asian hieman kevyemmin ja objektiivisemmin, saat ensinnäkin parempia tuloksia ja toiseksi et riko itseäsi prosessia toteuttaessasi. Kyseessä on nimittäin juurikin prosessi, jonka tavoitteena on parantaa omaa elämääsi ja toivottavasti myös toisen osapuolen elämää. Sama idea on siis myös markkinoinnissa ja myynnissä. Ajatteletko sinä yhtään näin? Oliko tämä sinulle uusi näkökulma asiaan? Kerro meille jättämällä kommentti.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Siirry työkalupalkkiin